AZ ELSŐ RENDELÉSEK MEGSZERZÉSE

AZ ELSŐ RENDELÉSEK MEGSZERZÉSE – WEBSHOPOKMiután mindent elsajátítottunk az elmúlt hetekben az online vállalkozásindításról, ideje elkezdeni tesztelni a termékeinket és megszerezni az első rendeléseket.

Fontos megjegyezni, hogy készen kell állnod arra, hogy bizonyos korábban elkészített megoldásokat (értékesítő oldal, Facebook hirdetések, ajánlatok) megváltoztass a tesztelés eredményei alapján. 

Ha valami nem működik, semmi gond – ezért tesztelünk eleinte termék nélkül. Nagyon fontos, hogy ne add fel, ha nem jönnek eleinte az eredmények, ez a folyamat része. A vállalkozásod nem egy csapásra fog beindulni, miután elindítod az első hirdetéseket, hanem szépen folyamatosan közeledsz a rendszeres eladásokhoz.

Az első rendelések megszerzése viszont komoly extra motivációt tud jelenteni, mert onnantól kezdve tudod, hogy mire számíthatsz, és látod, hogy nincs szupertökéletes megoldás (de folyamatosan fejlesztened kell a tesztek alapján). 

FRONT-END TERMÉKEK KIVÁLASZTÁSA

A tréning során többször előkerült a “front-end termékek” fogalma. Ezek voltak azok, amiket hirdetni fogunk, amiktől azt várjuk, hogy a slágertermékeink legyenek, amik behozzák az első vásárlókat.

Ezek a termékek érdekesek, izgalmasak, megragadják a vásárlók fantáziáját, van egy egyértelmű és jelentős hasznuk (például: fogfehérítő, összecsukható utazóhátizsák, pattanás elleni koreai kozmetikum tapasz). 

Lehet, hogy a vállalkozásod csak egy darab terméket árul (pl.: fogfehérítő, talpbetét, detox tea), de ha nem, akkor ki kell választanod, hogy első körben milyen ajánlatot fogsz promótálni. 

Nem feltétlen szükséges, hogy legyen ebből a termékből neked raktáron (bár, ha kellően magabiztos vagy, és van tőkéd rá, természetesen rendelhetsz belőle), a lényeg, hogy a kezdet-kezdetétől legyen egy tesztelő hozzáállásunk.

 

1. FELADAT

Válassz ki 1-3 (lehetőleg 1, totálisan maximum 3) terméket, amit hirdetni fogsz kezdetben. Ezeknek a termékeknek meg kell felelnie a jobb oldali kérdéseknek. 

Ezzel a termékkel fogod elkezdeni a hirdetések tesztelését, és már érdemes gondolkoznod, hogy hogyan tudod kihangsúlyozni, hogy hogyan felel meg a jobb oldali kérdéseknek.

MIÉRT hasznos a terméked és kinek?

KI adja el jelenleg és kiknek?

MIT CSINÁL a terméked pár szóban összefoglalva?

MIÉRT érdekesebb és jobb a terméked a hagyományos megoldásoknál?

Mindezeket fel fogod tudni használni az értékesítő oldaladon, a Facebook hirdetéseidben és a kiküldött e-mailjeidben.

ÉRTÉKESÍTŐ OLDAL KÉSZÍTÉSE

Ahhoz, hogy valaki feladjon egy rendelést az oldaladon, két dologra van elsősorban szükség: VÁGYra és BIZALOMra. 

Ha valakinek nem kell a terméked (nem vágyik rá, vagy azokra az eredményekre, amiket biztosít), akkor nem fogja megvenni. De hiába vágyik rá, ha nem bízik az oldaladban. 

A tréning során mindent megtettem, hogy olyan termékeket mutassak nektek, amikre biztos igény van, és a profi design megoldásokkal, és részletes leírásokkal több bizalmat tudjatok kelteni.

Most itt az idő, hogy feltedd magadnak a kérdést, hogy sikerült ezt megfelelően kivitelezni a saját oldaladon? 

– Leírtad, hogy a termékednek milyen hasznai vannak? (értékesítő szövegírás)

– Be lett mutatva, hogy hogyan jut el a vásárlóhoz a termék? (értékesítő oldal)

– El lett magyarázva, hogy milyen feladatokra/milyen körülmények között érdemes használni? (felhasználási lehetőségek)

Összességében, ha “látogatói szemmel” nézel az oldaladra, akkor megbízhatónak tűnik? Te adnál fel ott vásárlást? Ha nem, akkor mivel tudod igényesebbé tenni a terméked leírását, és az oldaladdal szembeni bizalmat? 

Néhány ötlet erre vonatkozóan:

SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI ADATOK

Ha a vásárló nem tudja, hogy hogyan, mennyiért és mikor jut el hozzá a termék, akkor könnyen lehet, hogy csak ebből kifolyólag nem adja fel a rendelést. 

Minél több konkrétummal írd le, hogy milyen fizetési és szállítási módok vannak (pl.: utánvétes fizetésnél is lehet bankkártyával fizetni, vagy a posta X munkanap alatt viszi ki és Y Ft-ba kerül a szállítás).

Bár banális kérdésnek tűnhetnek, nagyon sok esetben ezen csúszik el egy eladás.

GARANCIA

Mivel törvényileg kötelező 14 napig garanciát vállalni minden online termékre, ezért neked is ezt nyújtanod kell. Ha már muszáj, akkor előnyt is tudsz kovácsolni belőle azzal, hogy igényesen kiemeled a leírásban.

Fontos viszont, hogy ne ezzel indíts – ha a garanciával kezdesz, akkor arra koncentrálsz, hogy “úgyis vissza lehet cserélni”, ha csak a leírás végén van, akkor azoknak egy lehetséges kifogását válaszolod meg, akik már vágynak a termékre, de még valami apróság visszatartja őket.

BULLET-POINTOK

A termékoldal készítésénél hangsúlyoztam, hogy mennyire fontos az ún. bullet pointok (kis bekezdésekben való írás) használata.

Mindez kötelez téged arra, hogy tömören és a lényegről írj, így a vásárló számára könnyen olvasható lesz az oldal, és szabadon tud ugrálni a tartalmon belül.

Azt kár elvárni, hogy hosszabb szövegeket elolvasson a látogató, de a bullet pointok segítségével mindig a fontos részletekre tudod terelni a figyelmüket. 

2.FELADAT

Nézd át és szerkeszd a termékoldaladat úgy, hogy megfeleljen a jobb oldali feltételek MINDEGYIKÉNEK.

Nem kell a létező legszuperebb megoldással előállnod mindegyikre, de mindegyikre legyen valamilyen megoldásod.

Ha ez megvan, akkor az oldalad alkalmas arra, hogy elkezd a tesztelést.

 

BEVEZETŐ PROMÓCIÓ KÉSZÍTÉSE

A bizalmon és a vágyon kívül könnyen lehet, hogy egy dologra még szükséged van – egy “átbillentő tényezőre”. 

Lehet valakinek tetszik a terméked, és bízik is benned, mégse rendel: több időre van szüksége, hogy meghozza a döntést, nem sürgős neki a dolog, vagy egyszerűen az a típusú ember, aki a jobb ajánlatra vár, esetleg simán csak halogat. 

Ezért érdemes a tesztelés elején bevezető kampány jelleggel gondolkozni. Ez azt jelenti, hogy megbízol 1-2 influncert, hogy osszák meg a termékedet a felületükön, adjanak hozzá egy kuponkódot (vagy nyereményjátékot), aminek határideje van, te pedig készíts retargeting Facebook hirdetéseket az ő képeikkel, hogy emlékeztesd az érdeklődőket.

Így a bizalom és vágy mellett több extra tényező is segíti az első eladást: a határidő, a jobb ajánlat, a társadalmi megerősítés az influencer közönségétől, és a folyamatos emlékeztetők a retargeting hirdetéseidtől. 

Természetesen mindez továbbra sem fog működni, ha a terméked nem érdekli a vásárlókat, vagy az oldalad nem kelt bizalmat! Ezért fontos, hogy ne egy gigantikus promócióra készülj, hanem néhány tízezer forintot különíts el rá (és természetesen, ha ilyet csinálsz, akkor MUSZÁJ, hogy legyen készleten a fő terméked). 

 

INFLUENCER TERMÉKTESZT

Az egyik legjobb módja, hogy egyszerre szerezz forgalmat az oldaladra, értékes tartalmat a hirdetésekhez, és visszajelzést a termékedre az, ha egy influencer videón bemutatja a termékedet.

Ha bevezető kampányt akarsz, akkor mindenképp érdemes 1-2-3 influencert bevonni egy azonos hétre, hogy több helyről is láthassák az emberek a termékedet, és azonnal legyenek visszajelzéseid videós formában.

Az alábbi posztokban találsz Ábrahám Zolitól tanácsokat arra, hogy hogyan keress meg influencereket:

Influencer élménybeszámoló #1

Influencer élménybeszámoló #2

Influencer élménybeszámoló #3

Összefoglaló poszt az influencer marketingről 

FACEBOOK HIRDETÉSEK

Már a bevezető kampány előtt is elkezdheted érdeklődőszerző hirdetésekkel tesztelni az ajánlatod, de a kampányon belül elsősorban a retargeting hirdetésekre kell koncentrálnod.

Ugye a kezdeti érdeklődőket az influencer hozza be, vagy egy kedvezményes kuponkód vagy egy nyereményjáték megosztásával. 

A retargeting hirdetéseid a már erre kattintó embereket akarják emlékeztetni az ajánlatra, a kupon lejáratára, vagy a nyereményjáték sorsolására, és hogy kövessenek téged.

MI NEM KELL AZ INDULÁSHOZ?

Sajnos a korábbi tréningeken előfordult már, hogy valaki elkészített egy remek oldalt, majd hónapokon keresztül tökéletesítgette, rengeteg marketingeszközt hozzáadott, de soha nem indult el vele. 

Ezért tartom szükségesnek kiemelni, hogy NEM szükséges, hogy tökéletes legyen az oldalad designja (mivel könnyen lehet, hogy pont emiatt vonsz magadra extra technikai nehézségeket, de az is lehet, hogy annyira túlkomplikálod a dolgokat, hogy a vásárló szemszögéből érthetetlen lesz az ajánlatod). 

Nem szükséges az sem, hogy sok cikked és tartalmad legyen, vagy hogy az értékesítő szöveged tökéletes legyen. Törekedj arra, hogy a vásárlói kérdések alapján folyamatosan hozzá tudj adni, de ez mindenképp rengeteg időt és energiát vesz igénybe, ezért könnyen halogatásba fulladhat.

Az indulás előtt csinálj meg mindent “elég jó”-ra, és miután kicsiben már fut az oldal és a hirdetések, sokkal könnyebb lesz döntéseket hozni. 

Egy másik probléma, ami sajnos sokszor felmerül, hogy valaki összesen 5-6000 Ft-ot költ el hirdetésre, és amikor az nem hoz rendeléseket, akkor kikapcsolja, és soha nem kezdi el őket újra.

Meg kell érteni, hogy a hirdetések úgy működnek, hogy amíg nem találtad ki őket megfelelően, addig EGYÁLTALÁN nem hoznak eredményeket, miután megfelelően kitaláltad őket, szinte BIZTOSAN eredményeket hoznak. 

Számolnod kell azzal, hogy 30-40e Ft-ot elköltesz úgy, hogy csak 1-2 rendelést hozol be, ezt az összeget tekintsd úgy, mint amit a Facebook hirdetési tapasztalatod építésére kell használnod (ezt az összeget más vállalkozásában is elköltheted, marketing kivitelezőként). 

Tehát egy másik dolog, amire nincs szükséged, hogy pontosan tudd, hogy kit célozz, és milyen üzenettel. A Facebook algoritmus úgyis segíteni fog a célzásban, ahogy a Pixel egyre több adatot gyűjt, és látni fogod, hogy melyik üzenetekre reagálnak jól az emberek (a kattintások, reakciók és hozzászólások alapján).