pexels-photo-250400.jpeg
Nyíri Attila

Nyíri Attila

Építs olyan vállalkozást, amivel csúcsokat érhetsz el!

Influencer Projekt

megrendelő

Napjainkban elég felkapott téma a szociális média influencerek világa. Biztosan Te is összefutottál az influencer marketing kifejezéssel, azonban arról már jóval kevesebbet hallani, hogy valójában kicsodák vagy micsodák az influencerek.

Ebben a posztban választ kapsz erre, de azt is átbeszéljük, hogy miért működik az influencer marketing és megtudod majd, hogy a Te brand-ed is profitálhat-e belőle. Kezdjük is az alapokkal!

Kik az influencer-ek és mit csinálnak? 

Egyáltalán mit jelent ez a szó?

Az „influencer” kifejezés magyarul „befolyásoló” vagyis befolyással bíró személyt jelent. Ez már önmagában sokat sejtet a dologról, nemde? Nos, dióhéjban az influencer egy – vagy több – nagyon sikeres social media oldallal (Instagram, Facebook, Twitter, Youtube stb.) rendelkező személy, nem ritkán több százezres követőtáborral.

Olyan érdekes emberekről van szó, akiknek nem véletlenül van a szó szoros értelmében vett rajongótáboruk: sokszínű, izgalmas tartalmaikkal sikeresen szólítják meg a követőiket. Nem izzadságszagúak; ezek az emberek „magukat adják” és ezért ilyen sikeresek a szociális médián.

Az influencereket rendszerint kisebb-nagyobb brandek kérik fel arra, hogy „mention-öljék”, azaz megemlítsék egy-egy terméküket vagy szolgáltatásukat egy posztjuk vagy egy videó keretein belül. Mindezt egy nagyon hétköznapi, hihető módon teszik.

A partnercégünk pedig szabályzatában is szigorúan fogalmaz az ilyenfajta együttműködésről. Pontosabban tilos az üzletépítőknek pénzt, vagy terméket ajánlani cserébe azért, hogy az influencer az üzletépítőt nevezze meg, hogy általa jutnak hozzá a bemutatott, reklámozott termékhez.

De természetesen mi tudjuk a választ arra, hogy mégis ez hogyan lehetséges.

Miért működj együtt influencerekkel?

Az influencerek lényegében a szociális média királyai, akik óriási tömegeket képesek megszólítani minimális erőfeszítéssel. A követőik bíznak bennük, mert megosztják az életüket velük, így sokkal személyesebb lesz az egész. Ez a bizalom az, amiért ilyen népszerű az influencer marketing.

Ugye Te is sokkal szívesebben vennél meg egy olyan terméket, amit a kedvenc énekesed  vagy színészed ajánl neked?Természetesen nem kell filmsztárokban gondolkodnod, hiszen rengeteg olyan influencer van, akik már ebből élnek és több tíz- vagy százezres táboruk van.

Itt fontos megjegyeznünk, hogy a követők száma közel sem jelenti, hogy az adott influencer sikeres, ugyanis ma már pár kattintással bárki vehet az oldalára több tízezer fake követőt. Ezért nagyon fontos, hogy alaposan utánajárjunk a kinézett influencer-ünk hátterének, mielőtt együttműködésre adjuk a fejünk.

A Te branded is profitálhat belőle?

Ez teljes mértékben Tőled függ. Mielőtt nekilátnál influencer-eket keresni, először tisztában kell lenned a céloddal, kell egy visszautasíthatatlan ajánlat a számukra, és egy terv arra, hogyan építi ez a Te vállalkozásod.

Hogy egy egyszerű példával éljek, egy vasbetonelemeket gyártó vállalkozásnak nem lenne célszerű az influencer marketing, hiszen nagyon kevés embert hoz lázba. Ellenben például a Te vállalkozásod, ami a fiatalság és az egészség megőrzésével foglalkozik, már jóval nagyobb sikerekre számíthat ezen a területen.

A legnépszerűbb influencer-platformon, az Instagramon leginkább 3 piac a meghatározó: a szépségipar, ételek/italok, illetve sport és fitnesz. Valójában a termékeid és a szolgáltatásid beleillik bármelyik kategóriába, az influencer marketing nyerő megoldás lehet számodra. Ha mégsem, az sem jelenti azt, hogy kétségbe kell esned: akár hiszed, akár nem, léteznek például hegesztő vagy éppen kamionos influencerek is! Nem viccelünk, tényleg.

Angliában például egy lakberendezéssel foglalkozó instagram influencer, 200 ezer követővel, élt a kompenzációs terv lehetőségével. Elkezdte ajánlani a termékeket, és az első hónapjában 18 millió Ft kifizetést kapott. Amit a második hónapjában megismételt. 

Itthon is vannak influencerek?

Vannak bizony! Nyílván mindenkinek eszébe jutnak ugyanazok az ismert nevek. 

Természetesen ne csak a legnagyobbak közül emelj ki néhány influencer-t, Neked nem szükséges a csúcsról kezdened, hiszen rengeteg kisebb, ám annál ígéretesebb jelöltet találhatsz egy kis kereséssel. Akik ráadásul épp egy ilyen ajánlatra várnak, mint a Tiéd!

Összefoglalás

Mint látod, az influencer marketing egy nagyon is működő dolog, hiszen óriási közönségekhez juttatja el a branded, ráadásul olyan embereken keresztül, akikre felnéznek és rajonganak értük. Fontos, hogy megfelelő influencereket válassz és az is, hogy megfelelő stratégiával és marketing kommunikációval vegyítsd őket. Mi többek között ebben is tudunk segíteni Neked!

Ebben a leírásban megbeszéltük tehát, hogy…

  • Kicsodák az influencerek és mit csinálnak
  • Miért hatékony marketingeszköz
  • Milyen esetekben célszerű élni az influencer-marketinggel
  • Mi az itthoni influencer-szcéna állapota

Reméljük, hasznosnak találtad bejegyzésünket és most már tisztábban látod át az influencerek világát!

Nem is maradt más hátra, mint hogy belevágj az influencer marketingbe és tedd a kosárba az erről szóló tréninget, és megtanítjuk Neked lépésről-lépésre, hogyan juthatsz el az influencerekkel a legmagasabb csúcsokra is!

használd ki a közösségi MÉdia lehetőségeit!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: pinterest

1. lépés: Helyezd a kosárba a Tréninget!

2. lépés: Kattints a kosárra!