ELINDULÁS AZ INSTAGRAMON

ELINDULÁS AZ INSTAGRAMON: Az alábbi anyagban pontról pontra bemutatjuk a vállalkozásod Instagramra való regisztrációjának fontosságát és folyamatát, valamint részletesen szemléltetjük egy poszt különböző elemeit, így akár teljesen kezdő Instagramozóként is már a kezdetektől, a vállalkozásod céljainak megfelelően alakíthatod ki a jelenléted ezen a felületen.

Ebben az anyagban ismertetjük a különböző módszereket, amivel idő- és energia pazarlása nélkül kezdhetsz hozzá a leghűségesebb követőtáborod kialakításához és leírjuk azt is, hogy ez hogyan fogja elősegíteni az online vállalkozásod sikerét hosszútávon. Arról is szó lesz, hogy milyen módszerekkel találod majd meg célközönséged a felületen és bemutatjuk az alkalmazásokat, amelyeket mi is használunk a tartalmaink szerkesztésére, időzítésére. 

 

 

MIÉRT HASZNOS VÁLLALKOZÁSOM SZÁMÁRA AZ INSTAGRAM JELENLÉT?

Még mielőtt azonban belevágunk az Instagramot bemutató anyagba, pár dolgot mindenképpen érdemes előre letisztáznunk ezzel a közösségi média felülettel kapcsolatban;

Az Instagram felülete kiválóan alkalmas közösség építésére, amit a vásárlók és a vállalkozás közös értékeire fektethetsz, azonban, ha az a terved, hogy direkt eladásokat generálj, akkor próbálozásod sikertelen lesz. Az Instagram felületén érdemes 80 %-ban értéket adni és 20 %-ban kérni (tehát vásárlásra ösztönözni) a vásárlóktól.

Marketing kivitelezőként vagy tanácsadóként irányítsd közönséged a bio-dban elhelyezett linkkel egy csaliajánlatra, így profilod látogatói gyorsan email feliratkozóiddá válhatnak.

Bizalmat kelt az érdeklődőben és keresni fogják vállalkozásodat az Instagram felületén. Ha nem találják meg profilodat ezen a felületen, az nagy valószínűséggel valamennyi bizalmatlanságot fog okozni bennük.

Nem nagy probléma, ha nem ezen a felületen tervezel a legaktívabban jelen lenni vállalkozásoddal, de érdemes legalább az alapvető információkat feltüntetni és heti pár poszttal jelezni, hogy a vállalkozásod aktívan működik.

Egy kép többet mond ezer szónál… Az Instagram egy olyan felületet biztosít vállalkozásod bemutatkozásához, amelyen más platformokhoz képest sokkal vizuálisabban mutathatod be az általad képviselt értékeket, fontos ügyeket és vásárlói visszajelzéseket. Ez a közösségi média felület kiválóan alkalmas a sztorid elmesélésére és a márkád tudatos építésére.

Az Instagram legfőképp azért örvend folyamatosan növekvő népszerűségnek, mert ennek a közösségi média platformnak a felülete sokkal közvetlenebb, informálisabb, mint például a Facebook. A felhasználók többsége azért használja az Instagramot, hogy inspirációt gyűjtsön valamihez vagy egy közösség tagjaként legyen jelen.

Éppen emiatt úgy kell majd a tartalmaidat úgy alakítani, hogy inspirálóak legyenek és a látogatók érezzék, hogy szívesen látott “vendégek” a profilodon és akár könnyedén személyes üzenetváltást is kezdeményezhetnek veled.

Az Instagram pár éve lehetőséget biztosít termékek megjelölésére, annak akár egykattintásos megvásárlására. Ehhez a funkcióhoz hozd létre Facebookon a termékkatalógusod, szinkronizáld termékeidet és leírásaikat a weboldaladról.

Szinte már trenddé vált, hogy a népszerű felhasználók megosztják a vásárlásaikat és véleményüket magáról a termékről a felületen. Ez a trend számodra, mint vállalkozó számára borzasztóan hatásos vevőcsalogató tényező lehet. Bíztasd vásárlóidat a tőled vásárolt termék véleményezésére, megosztására egy kedvezményért vagy ajándékért cserébe, és használd fel a vásárlóid által gyártott tartalmakat oldaladon.

Amennyiben meggyőztek a fenti érvek az Instagram felületére való regisztrációra, kövesd az alábbiakban részletesen bemutatott lépéseket és regisztráld vállalkozásodat az Instagram felületére.

INSTAGRAM KISSZÓTÁR

ELSŐ LÉPÉSEK

 

Instagram profilt ezen a linken keresztül tudsz készíteni. 

Írd be a kért adataidat és válassz egy felhasználónevet a vállalkozásod számára. Fontos, hogy törekedj arra, hogy ugyanazt a nevet használd a közösségi média felületeken és a weboldaladon is.

 

INSTAGRAM STRATÉGIÁD KIALAKÍTÁSA

Tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért érzed szükségesnek a vállalkozásod Instagram jelenlétét!

Forgalmat szeretnél irányítani a weboldaladra vagy blogodra? Bővíteni szeretnéd az email listád? Közösséget építenél a márkád köré?

Milyen üzenetet szeretnél átadni az érdeklődőknek? Mi a márkád küldetése?

Tűzz ki magad elé egy célt (például forgalom irányítása egy bizonyos termékcsoportra vagy tanácsadó/marketinges esetén forródrót ajánlatra) és ennek a célnak a tudatában készítsd el posztjaid. Az eredményeidet rendszeres időközönként ellenőrizd és javítsd a stratégiádat ennek megfelelően.

Például:

Adott egy Zero waste termékeket forgalmazó márka, amely épp csak regisztrált az Instagram felületére.

Ezen a példán keresztül pontról pontra bemutatjuk, hogy miként lenne érdemes ennek az új márkának felépíteni az Instagram jelenlétét a kezdetektől fogva:

  1. Célközönség meghatározása (kinek szeretnénk eladni), célok meghatározása (követőszám, megjelenésszám, stb.) , hashtag csomagok összegyűjtése a főbb tartalmakhoz
  2. Első posztok (9-12 db) elkészítése (bemutatkozás, termék posztok, esetleges vásárlói visszajelzéses poszt, stb.). Erre a linkre kattintva találsz tartalomelemzéseket, amelyeket mintaként felhasználhatsz alapvető feeded kialakításához.
  3. Highlightok kialakítása tudatosan formált sztorik elkészítésével (rólunk, küldetésünk, vásárlói visszajelzések, a kulisszák mögött, stb.)
  4. Interakciózás megkezdése: keress fel olyan profilokat, amelyek hasonló célközönséggel rendelkeznek, mint a saját vállalkozásod. Kattints az egyik utolsó bejegyzésükre, nézd meg, hogy kik azok, akik kifejezték érdeklődésüket a téma iránt (like, komment, ismerős taggelése) és keresd fel profiljukat, kedveld képeiket, kommentálj, esetleg írj nekik privát üzenetet, ahol bemutatod a márkád és megkérdezed, hogy van-e bármilyen kérdése, amelyben a segítségére lehetsz.
  5. Pár száz követő megszerzése után érdemes elkezdeni időnkénti (nem túl gyakori, havonta kb.1x) nyereményjátékot indítani és influencerekkel való együttműködésbe kezdeni.

Az első 9-12 tartalom posztolása után, nem kell feltétlenül napi rendszerességgel posztolnod, általánosan elég, ha heti maximum 3-4 bejegyzés jelenik meg a feededen, azonban sztorikat akár napi rendszerességgel is készíthetsz.

A vállalkozásod Instagram jelenlétének sikerességéhez kevés, ha csupán képeket posztolsz; légy a közösség aktív tagja, üdvözöld új követőidet privát üzenettel, ossz meg és lépj interakcióba (kedveld, kommentáld) mások tartalmait is. Jutalmazhatod aktív követőidet, vásárlóidat posztjaik sztoridba helyezésével, kérdéseidre adott válaszaik megosztásával is. 

Indíts közvéleménykutatást az Instagram sztoridon keresztül, oszd meg az eredményeket, a válaszolóknak köszönd meg, hogy időt szántak és reagáltak a kérdésedre.

Az Instagram nem egy gyorsan megtérülő befektetés, azonban, ha kitartó vagy és bemutatod vállalkozásod emberibb, közvetlenebb oldalát, meg fog térülni a befektetett idő és energia.

 
 

INSTAGRAM ALGORITMUS MEGÉRTÉSE

Az elsődleges és legfontosabb dolog, amit meg kell értenünk az Instagram algoritmusával kapcsolatban, hogy a célja, hogy minél több felhasználót, minél több ideig a felületén tartson, mert minél több időt tölt a felhasználó az applikációban, annál több reklámot tud mutatni az Instagram az egyes felhasználóknak. 

Ezt figyelembe véve már könnyű megérteni, hogy az Instagram algoritmusa azt a profilt jutalmazza (azzal, hogy a posztjait több felhasználónak mutatja meg), amelyik az egyes felhasználókat hosszabb ideig szórakoztatja, több ideig tartja az applikáció használatában. 

Miután kiposztolsz egy tartalmat az Instagram mikrotesztelni fogja azt. Mit is jelent ez pontosan?

A követőid körülbelül 10 %-ának megmutatja a tartalmadat és megfigyeli, hogy a 10 %-ból mennyien lépnek interakcióba a tartalommal. E tesztelés alapján dönti el az algoritmus, hogy tartalmad milyen minőségű, mennyire éri meg azt megmutatni több felhasználónak. Ez a mikrotesztelés körülbelül a posztolás után 30 – 120 percig tart.

Mit tehetsz annak érdekében, hogy a mikrotesztelés ideje alatt posztod minél jobban szerepeljen?

Olyan időpontban posztolj, amikor célközönséged valószínűleg az Instagram felületét használja (ezt az adatot eléred 100 követő után az ELEMZÉSEK fül alatt az applikációban).

 
 

TIPPEK INSTAGRAM TARTALMAK FOTÓZÁSÁHOZ

Az Instagram profilod professzionálisabb megjelenése érdekében érdemes egy fotóssal különböző (a célközönséged számára attraktív) hangulatú fotókat készíttetned termékeidről, illetve szolgáltatóként önmagadról.

Egy ilyen fotózás folyamatához írtunk össze pár tippet az alábbiakban segítségképpen.

A kültéri termékfotózásoknál általában egy életstílus vagy hangulat megteremtésére kerül a hangsúly a termék bemutatásával szemben. Azt szeretnénk megjeleníteni, hogy a vásárló hogyan nézne ki, hogyan érezné magát, amennyiben birtokolná a termékünket. Ezt a perspektívát szem előtt tartva kell olyan kiegészítőkkel felkészülnünk a fotózásra, amelyekben a célközönségünk valamennyire önmagát látja. A fenti képen azt láthatjuk, hogy például ennek az ékszermárkának a fiatalos, szabadabb életszemléletű és a tudatosságra nagy hangsúlyt helyező hölgyek a célközönsége.

Beltéri fotózásokon is lehetséges a lifestyle hangulat elérése, de általában egy ‘fehér háttér előtt’ ez sokkal nagyobb kihívást jelent. Termékedtől függően készíthetsz például flatlay típusú fotókat.

Ezekhez a fotókhoz nagyon fontos egy előre elkészített tervezet és sok kiegészítő (pl: ékszerek, szárított növények, gyümölcsök, magazinok, gyertya, kávé, különböző textúrájú ruhadarabok, napszemüveg, magvak, virágok, más-más színű és textúrájú kartonok) használata.