POPUP KÉSZÍTÉSE
A popupok a honlapunkon felugró ablakok, amiket arra használunk, hogy valahogy kapcsolatban maradjunk az oldalunkra egyszer már ellátogató emberekkel (ez jellemzően az e-mail címük elkérésével történik.)
Cserébe valamilyen kedvezményt/ kuponkódot/ nyereményjátékra való regisztrációt adunk, vagy egy letölthető PDF-et.
Mire lehet használni ezeket a popupokat?
Webáruházak szempontjából több célt is meg lehet valósítani velük. Amire figyelni kell, hogy nem szabad túlzásokba esni. Akit nem érdekelnek az ajánlatok, 1-1 ilyen felugró ablakot hajlandó bezárni, azonban, ha folyamatosan ilyenekkel zaklatjuk a látogatókat, könnyen lehet, hogy inkább elhagyják oldalunkat. Ennek megfelelően ki kell választani a fő célt, amit ki szeretnénk hangsúlyozni velük, és azt kell alkalmazni. Ezek a fő célok lehetnek:
Hírlevélre feliratkozók szerzése
Az egyik legnépszerűbb popup felhasználás, hogy email címeket gyűjtünk velük hírlevélhez. Ennek előnye, hogy az email az egyik legjobb konverzióval rendelkező marketing lehetőség webshopok számára. Minél több ember iratkozik fel rá, annál több emberhez tudjuk eljuttatni ajánlatainkat, leveleinket.
Promóciók új látogatóknak
Aki először jár honlapunkon, annak nem tudunk még semmi egyénre szabott popupot megjeleníteni, mivel nincs még adatunk arról, hogy mit is keres. Ennek megfelelően olyan popupot célszerű megjeleníteni számukra, ami az egész webshopra vonatkozik. Ilyenek lehetnek pl. ha ingyenes szállítást kínálunk, vagy nagyobb leárazások vannak webáruházunkban.
Promóciók visszatérő látogatóknak
A visszatérő látogatóknál már előnyből indulunk, mivel tudjuk, hogy ők tisztában vannak webáruházunkkal, cégünkkel, ezért visszatérnek, de valami miatt mégsem vásároltak még. Ilyenkor is lehet kedvezményt adni felugró ablakok segítségével, ha van adatunk arról, hogy melyik terméket nézik meg, akkor lehet reklámozni azt a terméket, ami iránt valószínűleg érdeklődnek.
JÓ PÉLDÁK
A popup-ok használatának egyik remek példája: 10% kedvezményt kínálnak fel a látogatók email címéért cserébe.
Ez a 10% kedvezmény pedig már egy olyan ajánlat, amire könnyen igent mond valaki, aki érdeklődik ebben a témában.
Egy másik kitűnő példa, amikor nem kedvezményt, hanem valamilyen értékes anyagot (letölthető PDF) adnak az email címért cserébe, pl egy ebookot ajánlanak fel, ami érdekes és kihagyhatatlanul hasznos összefoglalója valaminek.
Ez természetesen egy nagyon jó érv, ha valaki időt és utánajárást akart megspórolni, ezért sokan szívesen megadják az email címüket, hogy megkapják ingyen ezt az anyagot.
ROSSZ PÉLDÁK
Mi mindenképpen egy vonzó ajánlatot szeretnénk a látogatók elé tenni, mivel vonzó ajánlat nélkül nagyon kevesen adják meg az email címüket csak úgy.
Gondoljunk csak bele, azt az ebookot, vagy a 20% kedvezményt valójában nem ingyen adjuk, a látogatók lényegében az e-mail címükkel FIZETNEK ÉRTE.
Gondolkodjunk el a látogató szemével, hogy az ajánlatunk valóban olyan vonzó legyen, amiért cserébe szívesen megadná valaki az email címét (ez legfeljebb az óriás cégeknél válhat be, mint például a H&M, vagy az Apple).
A képen látható példa pedig már majdnem jó lenne. Észrevetted, hogy elírták a szöveget?
Másrészt itt már fennáll annak a veszélye is, hogy több érvet akart felsorakoztatni, de végül azt érheti el, hogy összezavarhatja a látogatót.
Nagyon figyeljetek arra, hogy tűhegy pontosan célozzatok és fogalmazzatok.
1. LÉPÉS: POPUP LÉTREHOZÁSA
Első lépésként létre kell hoznunk egy popup-ot, amit később személyre szabhatunk.
A WordPress vezérlőpulton válasszuk a Sablonok -> Popups -> Új Popup hozzáadása lehetőséget.
Nevezzük el a popuponkat, majd kattintsunk a nagy zöld „Sablon létrehozása” gombra.
2. LÉPÉS: POPUP TESTRESZABÁSA
Mielőtt nekiállunk a popup-unk testreszabásának, még érdemes átgondolni, hogy csak szeretnénk felhívni a figyelmét egy akcióra, vagy milyen információkat szeretnénk elkérni a látogatóktól, egy kedvezményért cserébe.
Már láthatod is, hogy rengeteg, jobbnál jobb sablonok közül választhatsz.
Van olyan sablon, ahol egy gombbal átirányíthatod őket egy új oldalra, ahol mondjuk az akciós termékek vannak. Kitűnő lehet például egy Black Friday popup, ahol a nagy kedvezményekre hívod fel a figyelmet, és egy kattintással láthatja, hogy mik az ajánlatok.
Kezdetnek válassz olyan popup mintát, amivel rövid figyelemfelkeltést tudsz elérni, és kitapasztalod a popup erejét.
Ha merészebb vizekre eveznél, e-mail címeket szeretnél gyűjteni, vagy feliratkozókat, akkor választhatsz olyat, ami tartalmaz “Form” elemet (ebbe írják be az adatokat, pl a keresztnevüket, vagy az e-mail címet).
A popup formázása ugyanúgy működik elementorral, mint az oldal többi részénél, ez már ismerős pálya lesz a számodra.
Miután a design-t átalakítottad olyanra, amilyenre szeretnéd, kattints a “Form szerkesztésére” (Ez az e-mail cím és név beírós doboz) majd a “Tartalom” menüpont alatt:
Itt beállíthatod, hogy milyen információkat szeretnél elkérni a felhasználóktól,
Ezután a „Form Fields” résznél adj hozzá egy új elemet, aminek a neve „ACCEPTANCE”.
Az ACCEPTANCE gyakorlatilag egy olyan checkbox, amire azért lesz szükség, hogy mielőtt valakinek elkérjük a személyes adatait (e-mail cím, esetleg név), ehhez önként hozzá is járuljon egy pipával.
Az ” ACCEPTANCE ” alatt a Required részt mindenképpen állítsd át ON-ra. Ezzel azt érjük el, hogyha ezt nem pipálja be a látogatónk (tehát nem fogadja el az adatvédelmi nyilatkozatunkat), nem tudja igényelni a kuponkódunkat.
Acceptence Text: írd be, hogy „Elfogadom az Adatvédelmi Nyilatkozatot.”
Ha megvagyunk, most figyelmesen olvasd át a következő lépéseket, mert segít elmagyarázni, hogy hol és mikor jelenjen meg a popup.
3. LÉPÉS: HOL JELENJEN MEG A POPUP?
Miután rákattintottunk a „Közzététel” gombra, felugrott egy ablak, ahol meg kell adnunk a szabályokat, hogy a popup mikor/ hol/ hányszor jelenjen meg.
Először a „Hol?” kérdésre fogunk tudni választ adni a „Conditions” fülön belül.
Itt kattintsunk az „Add condition” gombra, majd válasszuk az „Entire Site” opciót, amennyiben minden oldalon szeretnénk megjeleníteni, bárhová is tévedt a látogató.
A hirdetések elindítása után a látogatók valószínűleg több különböző oldalra fognak érkezni a weboldalon belül, ezért érdemes az „Entire Site” opciót kiválasztani. Természetesen lehetnek olyan esetek is, amikor csak 1-1 oldalon szeretnénk megjeleníteni a popup-unkat, ekkor ennek megfelelően kell beállítani.
Ha bizonyos oldalakon nem szeretnénk megjeleníteni a popup-ot, akkor az „Add condition”-re kattintva az „EXCLUDE” lehetőségre menjünk tovább, majd válasszuk ki azokat az oldalakat, ahol nem szeretnénk megjeleníteni a popup-ot.
4. LÉPÉS: MIKOR JELENJEN MEG A POPUP?
Amikor “Next” gombra kattintottunk a következő oldalunk a “Triggers” lesz.
A “Triggers”-en belül állíthatjuk be azt, hogy mikor, milyen cselekvés következtében jelenjen meg a popup.
Az alábbiakban átnézzük, hogy melyik mit is jelent, ezek közül viszont azt ajánlom, hogy csak egyet válassz ki. (Például az Exit popup nagyon jól szokott működni, ami akkor jelenik meg, ha egy látogató be akarja zárni az oldalunkat.)
ON PAGE LOAD: Az oldal betöltésétől számított X másodperc múlva jelenjen meg.
ON SCROLL: Akkor jelenjen meg, ha a látogató letekert az oldal X %-ig.
ON SCROLL TO ELEMENT: Akkor jelenjen meg, ha a látogató letekert az adott szekcióig.
ON CLICK: Akkor jelenjen meg, ha a látogató kattintott X-szer.
AFTER INACTIVITY: Akkor jelenjen meg, ha a látogató inaktív az oldalon X másodpercig.
ONE PAGE EXIT INTENT: Akkor jelenjen meg, ha a látogató be akarja zárni az oldalunkat. (EZ AZ AJÁNLOTT BEÁLLÍTÁS)
5. LÉPÉS: HALADÓ BEÁLLÍTÁSOK
Elérkezdtünk az utolsó lépésünkhöz, a haladó beállításokhoz, ezeket az “Advanced Rules” fülön tudjuk elvégezni.
Itt sok extra beállítást el lehetne végezni, mint például, hogy milyen eszközön jelenjen meg a popup, hányszor, … viszont nem érdemes túlbonyolítani a dolgokat, ezért ezek közül 1-et ajánlott használni.
SHOW AFTER X PAGE VIEWS: A popup akkor jelenjen meg, ha a látogató megnézett X db oldalt.
SHOW AFTER X SESSIONS: A popup akkor jelenjen meg, ha a látogató X-edszerre jár az oldalunkon.
SHOW UP TO X TIMES: A popup X alkalommal jelenjen meg.
Ezt ajánlott bekapcsolni és 2-re állítani, ugyanis előfordulhat, hogy először valaki véletlenül X-eli ki, pedig érdekelné az ajánlatunk. A 2-es érték fölé nem érdemes menni, mivel az ilyen jellegű popup-ok egy idő után zavarni fogják a látogatókat és otthagyják az oldaladat – ami természetesen a célunkkal ellentétes.
WHEN ARRIVING FROM SPECIFIC URL: Akkor jelenjen meg, ha a látogató egy bizonyos webhelyről érkezett.
SHOW WHEN ARRIVING FROM: Akkor jelenjen meg, ha a látogató valahonnan máshonnan érkezett, például Google keresésből.
HIDE FOR LOGGED IN USERS: Elrejtés a bejelentkezett felhasználók elől.
SHOW ON DEVICES: Itt tudod megadni, hogy milyen eszközökön legyen látható a popup. (Asztali gép, Tablet, mobil)