POPUP KÉSZÍTÉSE

A popupok a honlapunkon felugró ablakok, amiket arra használunk, hogy valahogy kapcsolatban maradjunk az oldalunkra egyszer már ellátogató emberekkel (ez jellemzően az e-mail címük elkérésével történik.)

Cserébe valamilyen kedvezményt/ kuponkódot/ nyereményjátékra való regisztrációt adunk, vagy egy letölthető PDF-et.

Mire lehet használni ezeket a popupokat?

Webáruházak szempontjából több célt is meg lehet valósítani velük. Amire figyelni kell, hogy nem szabad túlzásokba esni. Akit nem érdekelnek az ajánlatok, 1-1 ilyen felugró ablakot hajlandó bezárni, azonban, ha folyamatosan ilyenekkel zaklatjuk a látogatókat, könnyen lehet, hogy inkább elhagyják oldalunkat. Ennek megfelelően ki kell választani a fő célt, amit ki szeretnénk hangsúlyozni velük, és azt kell alkalmazni. Ezek a fő célok lehetnek:

Hírlevélre feliratkozók szerzése

Az egyik legnépszerűbb popup felhasználás, hogy email címeket gyűjtünk velük hírlevélhez. Ennek előnye, hogy az email az egyik legjobb konverzióval rendelkező marketing lehetőség webshopok számára. Minél több ember iratkozik fel rá, annál több emberhez tudjuk eljuttatni ajánlatainkat, leveleinket.

Promóciók új látogatóknak

Aki először jár honlapunkon, annak nem tudunk még semmi egyénre szabott popupot megjeleníteni, mivel nincs még adatunk arról, hogy mit is keres. Ennek megfelelően olyan popupot célszerű megjeleníteni számukra, ami az egész webshopra vonatkozik. Ilyenek lehetnek pl. ha ingyenes szállítást kínálunk, vagy nagyobb leárazások vannak webáruházunkban.

Promóciók visszatérő látogatóknak

A visszatérő látogatóknál már előnyből indulunk, mivel tudjuk, hogy ők tisztában vannak webáruházunkkal, cégünkkel, ezért visszatérnek, de valami miatt mégsem vásároltak még. Ilyenkor is lehet kedvezményt adni felugró ablakok segítségével, ha van adatunk arról, hogy melyik terméket nézik meg, akkor lehet reklámozni azt a terméket, ami iránt valószínűleg érdeklődnek.

 

JÓ PÉLDÁK

A popup-ok használatának egyik remek példája: 10% kedvezményt kínálnak fel a látogatók email címéért cserébe.

Ez a 10% kedvezmény pedig már egy olyan ajánlat, amire könnyen igent mond valaki, aki érdeklődik ebben a témában.

Egy másik kitűnő példa, amikor nem kedvezményt, hanem valamilyen értékes anyagot (letölthető PDF) adnak az email címért cserébe, pl egy ebookot ajánlanak fel, ami érdekes és kihagyhatatlanul hasznos összefoglalója valaminek.

Ez természetesen egy nagyon jó érv, ha valaki időt és utánajárást akart megspórolni, ezért sokan szívesen megadják az email címüket, hogy megkapják ingyen ezt az anyagot.

ROSSZ PÉLDÁK

Mi mindenképpen egy vonzó ajánlatot szeretnénk a látogatók elé tenni, mivel vonzó ajánlat nélkül nagyon kevesen adják meg az email címüket csak úgy.

Gondoljunk csak bele, azt az ebookot, vagy a 20% kedvezményt valójában nem ingyen adjuk, a látogatók lényegében az e-mail címükkel FIZETNEK ÉRTE.

Gondolkodjunk el a látogató szemével, hogy az ajánlatunk valóban olyan vonzó legyen, amiért cserébe szívesen megadná valaki az email címét (ez legfeljebb az óriás cégeknél válhat be, mint például a H&M, vagy az Apple).

A képen látható példa pedig már majdnem jó lenne. Észrevetted, hogy elírták a szöveget? 

Másrészt itt már fennáll annak a veszélye is, hogy több érvet akart felsorakoztatni, de végül azt érheti el, hogy összezavarhatja a látogatót.

Nagyon figyeljetek arra, hogy tűhegy pontosan célozzatok és fogalmazzatok.

 

1. LÉPÉS: POPUP LÉTREHOZÁSA

Első lépésként létre kell hoznunk egy popup-ot, amit később személyre szabhatunk.

Nevezzük el a popuponkat, majd kattintsunk a nagy zöld „Sablon létrehozása” gombra.

2. LÉPÉS: POPUP TESTRESZABÁSA

Mielőtt nekiállunk a popup-unk testreszabásának, még érdemes átgondolni, hogy csak szeretnénk felhívni a figyelmét egy akcióra, vagy milyen információkat szeretnénk elkérni a látogatóktól, egy kedvezményért cserébe.

Miután a design-t átalakítottad olyanra, amilyenre szeretnéd, kattints a “Form szerkesztésére” (Ez az e-mail cím és név beírós doboz) majd a “Tartalom” menüpont alatt:

Az ACCEPTANCE gyakorlatilag egy olyan checkbox, amire azért lesz szükség, hogy mielőtt valakinek elkérjük a személyes adatait (e-mail cím, esetleg név), ehhez önként hozzá is járuljon egy pipával. 

3. LÉPÉS: HOL JELENJEN MEG A POPUP?

4. LÉPÉS: MIKOR JELENJEN MEG A POPUP?

Amikor “Next” gombra kattintottunk a következő oldalunk a “Triggers” lesz.

A “Triggers”-en belül állíthatjuk be azt, hogy mikor, milyen cselekvés következtében jelenjen meg a popup.

Az alábbiakban átnézzük, hogy melyik mit is jelent, ezek közül viszont azt ajánlom, hogy csak egyet válassz ki. (Például az Exit popup nagyon jól szokott működni, ami akkor jelenik meg, ha egy látogató be akarja zárni az oldalunkat.)

5. LÉPÉS: HALADÓ BEÁLLÍTÁSOK

Elérkezdtünk az utolsó lépésünkhöz, a haladó beállításokhoz, ezeket az “Advanced Rules” fülön tudjuk elvégezni.

Itt sok extra beállítást el lehetne végezni, mint például, hogy milyen eszközön jelenjen meg a popup, hányszor, … viszont nem érdemes túlbonyolítani a dolgokat, ezért ezek közül 1-et ajánlott használni.